Viva l’Italia!: Menton – Finale Ligure


===> ¡Que te vaya bien! <===

:-:-:-: 🇩🇪 🇪🇸 🇬🇧 :-:-:-:

:-:-: 🇪🇸 :-:-: Los textos en español e inglés siguen al texto en alemán, simplemente desplácese hacia abajo.

:-:-: 🇬🇧 :-:-: The texts in Spanish and English follow the German text – just scroll down.


:-:-: 🇩🇪 :-:-: Ich fahre über die nahe Grenze nach Italien. Das erste Auto, was ich sehe, ist ein alter Fiat Panda mit zwei Heuballen auf dem Dach. Es ist, als wenn diese Situation sagte: Bienvenuto!

Zu meiner Überraschung gibt es auf der italienischen Seite der Mittelmeer Küste einige ehemalige große Hotels aus dem Beginn des letzten Jahrhunderts, die gerade den letzten Hauch ihres ehemaligen Luxus ausatmen, bevor sie verfallen.

In San Remo gerate ich schon wieder auf eine Auto Rennstrecke, diesmal sind es so genannte Rallye Autos. Ein Ordner weist mich rüde und deutlich darauf hin, dass ich umdrehen und die Strecke sofort verlassen müsste.

An einer Tankstelle steht ein weißes Luxus Auto, die Fahrertür beschriftet mit kyrillischen Buchstaben, darunter weist die englische Übersetzung darauf hin, dass es sich beim Eigentümer um ein Immobilienbüro für Russen in Italien handelt. Aufgrund der ganzen Diskussion der letzten Wochen beschleicht mich ein feindseliges Gefühl, als ich das sehe. Dabei kenne ich die Männer, die in dem Auto sitzen, doch gar nicht. Putin und sein Krieg werden das Bild der Russen in der gesamten Welt, bis auf ein paar diktatorisch regierte Länder wie China, Ungarn, Syrien und Indien, für diese und wahrscheinlich auch die nächste Generation von Menschen nachhaltig schädigen. Im Westen werden sie nicht mehr willkommen sein, was ich insbesondere für junge Russinnen und Russen, wie ich sie auch unterwegs getroffen habe, bedauere.

Ein Teil der Route von heute führt über eine stillgelegte Eisenbahnstrecke, die Infrastruktur wurde perfekt für den Radverkehr umgewandelt. Dort, wo noch gebaut wird und ich somit auf die Küstenstraße ausweichen muss, geht es permanent hoch und runter. Das und der Gegenwind von heute und die andauernden Ortsdurchfahrten mit Ampeln und Autoschlangen drücken meine Durchschnittsgeschwindigkeit.

Die ungeschriebenen Verkehrsgesetze Italiens habe ich noch nicht so ganz durchschaut. Aber es muss sie geben, denn auf die Verkehrszeichen und Linien auf der Straße achtet hier niemand. Und dennoch ist der Verkehr schnell, aber nicht hektisch und ich habe kaum jemanden hupen gehört. Ich passe meinen Fahrstil an die vielen Roller Fahrerinnen und Rollerfahrer an und komme so ganz gut voran.


:-:-: 🇪🇸 :-:-: Conduzco a través de la frontera cercana a Italia. El primer coche que veo es un viejo Fiat Panda con dos pacas de heno en el techo. Es como si esta situación dijera: ¡Bienvenuto!

Para mi sorpresa, en el lado italiano de la costa mediterránea hay algunos antiguos grandes hoteles de principios del siglo pasado, exhalando el último aliento de su antiguo lujo antes de caer en mal estado.

En San Remo me encuentro con otra pista de carreras de autos, esta vez son los llamados autos de rally. Un comisario me dice de forma grosera y clara que tengo que dar la vuelta y salir de la pista inmediatamente.

Un automóvil de lujo blanco está estacionado en una gasolinera, la puerta del conductor está escrita en letras cirílicas, debajo de las cuales la traducción al inglés indica que el propietario es una agencia inmobiliaria para rusos en Italia. Debido a toda la discusión de las últimas semanas, tengo un sentimiento hostil al ver esto. Ni siquiera conozco a los hombres sentados en el coche. Putin y su guerra dañarán permanentemente la imagen de los rusos para esta y probablemente la próxima generación de personas en todo el mundo, excepto en algunos países gobernados dictatorialmente como China, Hungría, Siria e India. Ya no serán bienvenidos en Occidente, lo cual lamento, especialmente para los jóvenes rusos como los que conocí en el camino.

Parte del recorrido actual discurre sobre una vía férrea en desuso, la infraestructura ha sido perfectamente reconvertida para el ciclismo. Donde todavía hay obras y, por lo tanto, tengo que cambiar a la carretera costera, sube y baja todo el tiempo. Eso y el viento en contra de hoy y los cruces constantes con semáforos y colas de autos hacen que mi velocidad promedio baje.

Todavía no he descifrado las leyes de tránsito no escritas de Italia. Pero tienen que existir, porque aquí nadie presta atención a las señales de tránsito y las líneas en la calle. Y, sin embargo, el tráfico es rápido pero no agitado y casi no escuché a nadie tocar la bocina. Adapto mi estilo de conducción al de muchos conductores de scooters y hago progresos bastante buenos.


:-:-: 🇬🇧 :-:-: I drive across the nearby border to Italy. The first car I see is an old Fiat Panda with two bales of hay on the roof. It’s as if this situation said: Bienvenuto!

To my surprise, on the Italian side of the Mediterranean coast there are some former grand hotels from the beginning of the last century, just exhaling the last breath of their former luxury before falling into disrepair.

In San Remo I come across another car race track, this time it’s so-called rally cars. A steward tells me rudely and clearly that I have to turn around and leave the track immediately.

A white luxury car is parked at a gas station, the driver’s door written in Cyrillic letters, below which the English translation indicates that the owner is a real estate agency for Russians in Italy. Because of all the discussion over the past few weeks, I get a hostile feeling seeing this. I don’t even know the men sitting in the car. Putin and his war will permanently damage the image of Russians for this and probably the next generation of people all over the world, except for a few dictatorially ruled countries like China, Hungary, Syria and India. They will no longer be welcome in the West, which I regret, especially for young Russians like the ones I met on the road.

Part of today’s route runs over a disused railway line, the infrastructure has been perfectly converted for cycling. Where there is still construction and I therefore have to switch to the coastal road, it goes up and down all the time. That and today’s headwind and the constant crossings with traffic lights and queues of cars push my average speed down.

I haven’t quite figured out Italy’s unwritten traffic laws yet. But they have to exist, because nobody pays attention to the traffic signs and lines on the street here. And yet the traffic is fast but not hectic and I hardly heard anyone honk their horns. I adapt my driving style to the many scooter racers and scooter riders and make good progress.

:-:-: 🇬🇧 :-:-: I drive across the nearby border to Italy. The first car I see is an old Fiat Panda with two bales of hay on the roof. It’s as if this situation said: Bienvenuto!

To my surprise, on the Italian side of the Mediterranean coast there are some former grand hotels from the beginning of the last century, just exhaling the last breath of their former luxury before falling into disrepair.

In San Remo I come across another car race track, this time it’s so-called rally cars. A steward tells me rudely and clearly that I have to turn around and leave the track immediately.

A white luxury car is parked at a gas station, the driver’s door written in Cyrillic letters, below which the English translation indicates that the owner is a real estate agency for Russians in Italy. Because of all the discussion over the past few weeks, I get a hostile feeling seeing this. I don’t even know the men sitting in the car. Putin and his war will permanently damage the image of Russians for this and probably the next generation of people all over the world, except for a few dictatorially ruled countries like China, Hungary, Syria and India. They will no longer be welcome in the West, which I regret, especially for young Russians like the ones I met on the road.

Part of today’s route runs over a disused railway line, the infrastructure has been perfectly converted for cycling. Where there is still construction and I therefore have to switch to the coastal road, it goes up and down all the time. That and today’s headwind and the constant crossings with traffic lights and queues of cars push my average speed down.

I haven’t quite figured out Italy’s unwritten traffic laws yet. But they have to exist, because nobody pays attention to the traffic signs and lines on the street here. And yet the traffic is fast but not hectic and I hardly heard anyone honk their horns. I adapt my driving style to the many scooter riders and make good progress.

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